Header

Het verhaal van Liberty Equine Products Oss

Een niche is een specifiek en afgebakend deel van een markt. De marketeers onder ons (of mensen die iets van marketing afweten) zullen beamen dat het bedienen van een échte nichemarkt focus en specialistische kennis vereist. Een nichemarkt kent vaak een specifieke doelgroep, minder concurrentie en trouwe klanten. Bedrijven die zich specialiseren in een niche markt zijn dan ook vaak erg succesvol. Liberty Equine Products is een voorbeeld van een bedrijf wat zich al 8 jaar op een specifieke niche richt. Wij gingen op bezoek bij de eigenaar van Liberty Equine Products, Hans van Kempen.

Actief in 64 landen

Vroeger actief gereden als ruiter, had Hans de droom om ”iets eromheen te gaan doen”. Direct na de start is het bedrijf begonnen met het bouwen van stallen, omheiningen en paardenmolens. Het bedrijfmaakte al snel naam in de paardenbranche. Dit is een exclusieve markt met een specifieke doelgroep. Doordat Liberty Equine Products maatwerk levert en gaat voor de hoogste kwaliteit zijn ze inmiddels actief in ruim 64 landen.

“Vroeger actief gereden als ruiter, had Hans de droom om ”iets eromheen te gaan doen”

Ruiters en topsport

Liberty Equine products helpt (bekende) sportstallen en professionele ruiters (tot aan de topsporters toe) met kwalitatief hoogstaande trainingsmolens, overkappingen, omheiningen, stallen en bodems. Alles wat ze maken is afgestemd op het welzijn en de veiligheid van paarden. Dit doen ze door nauw samen te werken met hun opdrachtgevers. Klanten hebben daarom altijd profijt van de jarenlange ervaring. De producten zijn ook met verschillende afwerkingen te verkrijgen, wat betekent dat ze al naargelang de behoefte samengesteld kunnen worden.

Verschuiving naar online

Tijdens de afgelopen jaren is er een merkbare verschuiving naar online te zien. Deze trend zal zich steeds verder voortzetten. Vroeger werden dezelfde beurzen georganiseerd, waar nagenoeg de hele paardenwereld samen kwam om een plaats en waar vervolgens zaken werden gedaan. Tegenwoordig verschuift het oriëntatie- en zoekproces meer naar online. Mensen vinden het bedrijf bijvoorbeeld via google en oriënteren zich via de website. Vervolgens nemen ze contact met je op. Voor Liberty Equine Products heeft Stijl en Vorm een nieuwe website ontwikkeld.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image