Google analytics inrichten

Google analytics meet jouw website of webshop en laat zien hoeveel bezoekers je genereert en waar het gedrag is van deze bezoekers. Bijna elke website die serieus bezig is met online zaken doen heeft google analytics wel geïnstalleerd. Echter is het wel belangrijk dat je Google analytics op de juiste manier inricht zodat je de juiste informatie vergaart. De date die je kan meten met Google analytics zijn te verdelen in vier categorieën, te weten: doelgroepen (wie is je bezoekers?), acquisitie (via welke kanalen komen ze op jouw website terecht?), gedrag (waar klikt men op en op welke pagina’s komt men uit?) en conversies (hoeveel aanvragen genereer je en levert het op?).

Wanneer je daadwerkelijk omzet wil maken met je website is het van belang hiermee aan de slag te gaan. Naast dat het inzicht geeft over jouw online bezoekers en website geeft het je ook inzicht over hoe je presteert als bedrijf. Wil je graag weten hoe je ervoor staat? en / of wil je meer inzicht? neem contact met ons op en onze Google analytics specialisten helpen je graag verder.

Leer ons kennen

Wat kun je met Google Analtyics

Meet je bezoekers

Middels Google Analytics is het mogelijk inzicht te vergaren in je bezoekersaantallen, via welke kanaal ze op je website of webshop zijn gekomen, wat het klikgedrag is en waneer zijn wel of niet een aanvraag doen.

Marketing opbrengsten

Google Analytics is essentieel om inzicht te verkrijgen in wat jou marketing activiteiten en online advertenties opleveren. Denk hierbij aan je SEO, Adwords en Social Media.

Conversie en doelen

Het behalen van resultaat is het belangrijkste! Hierom is het van belang Google Analytics zo in te richten dat je doelen kan meten. Denk hierbij aan bijvoorbeeld hoevaak men een contact formulier invult of een bestelling plaatst.

Gebruiksvriendelijkheid

Je kan zie hoe je bezoekers door je website heen klikken. Door dit te analyseren kun je je website of webshop blijvend verbeteren op gebruiksvriendelijkheid zowel voor de mobiel als desktop.